Czym jest marketing treści?
W ostatnim czasie content marketing zyskuje coraz większe znaczenie. Firmy, które systematycznie publikują wysokiej jakości materiały dopasowane do określonych grup klientów zdobywają rozpoznawalność i pozyskują nowych odbiorców. Właściwie zastosowany content marketing wspiera także realizację planów marketingowych i sprzedażowych firmy. Content marketing polega na tworzeniu i dystrybucji wartościowych treści skierowanych do ściśle określonej grupy odbiorców. Treść powinna odpowiadać na potrzeby odbiorców, rozwiązywać ich problemy i dostarczać użytecznych informacji. Przyciągać uwagę i zachęcać do działania odbiorców.
Czym wyróżnia się content marketing?
Dobry content marketing charakteryzuje się między innymi tym, że jest:
- użyteczny,
- wiarygodny,
- odpowiada na potrzeby,
- budzi zainteresowanie i angażuje odbiorców.
Jakie są formy content marketingu?
Content marketing można prezentować na wiele sposobów. Formę należy dobrać do określonej branży, grupy odbiorców, kanałów komunikacji i tym podobnych czynników. Najbardziej popularne formy marketingu treści to:
- blog – regularne publikowanie wartościowych wpisów na blogu firmowym buduje więzi z odbiorcami i wzmacnia pozycję firmy.
- artykuły eksperckie – opiniotwórcze materiały, które zawierają użyteczne i unikatowe treści publikowane w najbardziej popularnych portalach branżowych.
- e-newslettery – spersonalizowane treści z możliwością wykorzystania grafik i plików tak, aby były przekonujące i atrakcyjne dla odbiorcy.
- infografika ciekawa forma graficzna, która budzi zainteresowanie odbiorców i czytelnie przedstawia najważniejsze informacje.
- wideo instruktarzowe lub promocyjne to forma, która najbardziej przykuwa uwagę, budzi emocje i angażuje odbiorców.
- materiały drukowane np. książki, newslettery itp.
Dlaczego warto?
Nachalne reklamy już nie przynoszą oczekiwanych efektów, a firmy coraz chętniej promują się za pomocą różnych form content marketingu. Dzięki marketingowi treści budują rozpoznawalność, pozyskują nowych klientów, wzmacniają więzi ze stałymi klientami oraz nawiązują trwałe relacji z potencjonalnymi odbiorcami.