Blog

Podnieś wartość strony !

Czym jest marketing treści?

W ostatnim czasie content marketing zyskuje coraz większe znaczenie. Firmy, które systematycznie publikują wysokiej jakości materiały dopasowane do określonych grup klientów zdobywają rozpoznawalność i pozyskują nowych odbiorców. Właściwie zastosowany content marketing wspiera także realizację planów marketingowych i sprzedażowych firmy. Content marketing polega na tworzeniu i dystrybucji wartościowych treści skierowanych do ściśle określonej grupy odbiorców. Treść powinna odpowiadać na potrzeby odbiorców, rozwiązywać ich  problemy i dostarczać użytecznych informacji. Przyciągać uwagę i zachęcać do działania odbiorców.

Czym wyróżnia się content marketing?

Dobry content marketing charakteryzuje się między innymi tym, że jest:

  • użyteczny,
  • wiarygodny,
  • odpowiada na potrzeby,
  • budzi zainteresowanie i angażuje odbiorców.

Jakie są formy content marketingu?

Content marketing można prezentować na wiele sposobów. Formę należy dobrać do określonej branży, grupy odbiorców, kanałów komunikacji i tym podobnych czynników. Najbardziej popularne formy marketingu treści to:

  • blog – regularne publikowanie wartościowych wpisów na blogu firmowym buduje więzi z odbiorcami i wzmacnia pozycję firmy.
  • artykuły eksperckie – opiniotwórcze materiały, które zawierają użyteczne i unikatowe treści publikowane w najbardziej popularnych portalach branżowych.
  • e-newslettery – spersonalizowane treści z możliwością wykorzystania grafik i plików tak, aby były przekonujące i atrakcyjne dla odbiorcy.
  • infografika ciekawa forma graficzna, która budzi zainteresowanie odbiorców i czytelnie przedstawia najważniejsze informacje.
  • wideo instruktarzowe lub promocyjne to forma, która najbardziej przykuwa uwagę, budzi emocje i angażuje odbiorców.
  • materiały drukowane np. książki, newslettery itp.

Dlaczego warto?

Nachalne reklamy już nie przynoszą oczekiwanych efektów, a firmy coraz chętniej promują się za pomocą różnych form content marketingu. Dzięki marketingowi treści budują rozpoznawalność, pozyskują nowych klientów, wzmacniają więzi ze stałymi klientami oraz nawiązują trwałe relacji z potencjonalnymi odbiorcami.

Podobne Wpisy

Zobacz także