Blog

Reklama mobilna – na czym polega i jak działa

Według statystyk Google w 2016 roku liczba zapytań mobilnych przekroczyła poziom zapytań na urządzeniach desktopowych. Co więcej, z przeprowadzonych badań wynika, że aż 80% wyszukiwań lokalnych odbywa się na smartfonach. Coraz szybciej rośnie liczba użytkowników Internetu korzystających z komórek. Dlatego warto korzystać z reklamy mobilnej bez względu na specyfikę i wielkość prowadzonego biznesu.

Czym jest reklama mobilna?

Reklama mobilna to taki rodzaj reklamy, w której przekaz reklamowy dostarczany jest za pośrednictwem urządzeń mobilnych takich jak smartfony czy tablety. Dostępnych jest wiele form reklamy mobilnej i stale dodawane są nowe. Obecnie najpopularniejszą formą reklamy jest kampania linków sponsorowanych oraz kampania Display dla mobile. Reklamy mogą być wyświetlane w wyszukiwarkach, witrynach internetowych, w aplikacjach oraz You Tube.

Jakie są zalety reklamy mobilnej?

Za pomocą reklamy mobilnej masz możliwość precyzyjnego dotarcia do użytkowników znajdujących się w określonej lokalizacji, o określonej porze dnia i korzystających z określonego systemu operacyjnego na swoim urządzeniu mobilnym. Użytkownicy Internetu coraz intensywniej korzystają z urządzeń mobilnych podczas poszukiwania konkretnych produktów i usług, poszukiwania wskazówek dojazdu do sklepu. Chętnie wykonują bezpośrednie połączenia telefoniczne oraz pobierają aplikacje.

Od czego zacząć?

Zanim zdecydujesz się na reklamę mobilną sprawdź, czy Twoja strona internetowa wyświetla się poprawnie na urządzeniach mobilnych. Użytkownik klikający w reklamę Twojej firmy powinien zostać przekierowany na stronę responsywną, która automatycznie dostosowuje się do urządzenia mobilnego, na którym jest wyświetlana. To niezwykle istotna kwestia. Użytkownicy Internetu są niecierpliwi. Jeśli trafią na stronę niedostosowaną do wymogów urządzeń mobilnych szybko ją zamkną i skorzystają z oferty konkurencji. Dlatego zanim zdecydujesz się na reklamę mobilną dostosuj swoją stronę www. Jeśli strona została dostosowana do urządzeń mobilnych możesz ruszyć z kampanią. Przygotowanie mobilnej kampanii reklamowej wymaga dużej wiedzy i znajomości rynku dlatego najlepiej zlecić ją profesjonalnej firmie.

Podsumowanie

Warto podkreślić, iż liczba użytkowników mobilnych stale rośnie, a to sprawia, że reklama mobilna cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród reklamodawców oraz wyjątkową skutecznością. Wiele wskazuje na to, że trend ten utrzyma się przez najbliższe lata.

Podobne Wpisy

Zobacz także