Blog

Czym jest marketing internetowy ?

Marketing internetowy to wszelkie działania w, których używamy Internetu do pozyskania klientów, nawiązania relacji z potencjalnymi i stałymi klientami, sprzedaży produktów, wysłania wiadomości marketingowych. Każdego dnia miliony ludzi poszukują informacji w Internecie, utrzymują kontakt ze znajomymi, robią zakupy. Internet jest dobrym miejscem aby reklamować usługi lub produkty. Obecność w Internecie i korzystanie z reklamy internetowej jest obecnie niezbędne, gdyż odbiorcy coraz częściej poszukują w sieci wiarygodnych informacji o produktach bądź usługach.

Podstawowe formy marketingu internetowego

Marketing w wyszukiwarkach SEM to popularna forma marketingu, która ma na celu poprawę widoczności witryny www w Internecie, wartościowy ruch na witrynie www, zdobycie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży. Obejmuje działania SEO i model PPC. Działania zwane pozycjonowaniem SEO mają na celu umieszczenie serwisu www na najwyższych miejscach w wyszukiwarce na wybrane frazy, natomiast PPC (płać za kliknięcie) to model opłat za reklamę w wyszukiwarkach bądź sieciach reklamowych.

E-mail marketing to szybka i skuteczna forma marketingu, która buduje relacje z potencjalnymi klientami, utrzymuje  buduje zaufanie i zwiększa sprzedaż. Kampanie mailingowe polegają na wysyłaniu spersonalizowanych wiadomości przez pocztę elektroniczną w celu promowania lub sprzedaży produktów lub usług. Wiadomości bezpośrednio docierają do potencjalnych klientów. Dobrze przygotowana wiadomość powinna budzić zaufanie i  zachęcić klientów do podjęcia zamierzonych działań. Koszt e-mailingu jest relatywnie niski w porównaniu z innymi formami marketingu.

Marketing szeptany doskonale buduje wizerunek marki, promuje produkty lub eventy, dociera do szerokiego grona osób. Polega na rozpowszechnianiu przekazu marketingowego dotyczącego marki, produktów lub usług poprzez samych odbiorców w Internecie. Z sukcesem prowadzony jest w wielu kanałach komunikacji np.: portalach www, w mediach społecznościowych, blogach i na forach www. Przekaz marketingowy rozchodzi się naturalnie i nie jest kojarzony z reklamą.

Social Media Marketing polega na tworzeniu ciekawych treści dotyczących marki lub produktu i publikowanie ich w kanałach social media: portale społecznościowe, blogi, fora, itp. Prowadzenie kont na portalach internetowych, tworzenie społeczności wokół marki, moderacja i prowadzenie interakcji z odbiorcami. Zaletami social media są wzmocnienie wizerunku, budowanie świadomości marki i zaangażowanie odbiorców w dialog z marką.

Content marketing to tworzenie i dystrybucja wartościowej treści dostosowanej do potrzeb określonej grupy odbiorców. Treść powinna być użyteczna, wiarygodna, odpowiadać na potrzeby odbiorcy, budzić zainteresowanie i angażować odbiorców. Content marketing można prezentować na wiele sposobów, najbardziej popularne formy marketingu treści to: blogi, artykuły eksperckie, infografiki czy filmy wideo. Wszelkie działania budują wiarygodność firmy rozpoznawalność ale też długotrwałe relacje z klientami.

 

Podobne Wpisy

Zobacz także