Blog

Adwords – reklama, która zapewni Ci sukces

Chcesz reklamować swój biznes w Internecie, ale nie wiesz, która forma reklamy będzie skuteczna? Zacznij od Adwords. To prosty sposób, aby dotrzeć do osób zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami w odpowiednim czasie i miejscu. Zaplanuj kampanię Adwords, dzięki której zyskasz potencjalnych klientów, zwiększysz sprzedaż i rozpoznawalność Twojego biznesu.

Jak działa Adwords?

Google Adwords to płatna reklama w wyszukiwarce Google. Najbardziej popularną formą reklamy jest tzw. link sponsorowany, który składa się z tytułu, krótkiej treści oraz linku przekierowującego na stronę internetową reklamodawcy tzw. stronę docelową. Reklamy pojawiają się w wyszukiwarce Google, gdy internauta wpisze w wyszukiwarkę zapytanie zawierające tzw. słowa kluczowe związane z ofertą lub produktami Twojej firmy. Wyświetlają się na górze i na dole naturalnych wyników wyszukiwania oraz w panelu bocznym. Warto dodać, że reklamodawca nie płaci za wyświetlenie reklamy tylko za jej kliknięcie przez użytkownika.

Jakie są główne zalety reklam Adwords?

Natychmiastowy efekt – nie tracisz czasu już po kilku godzinach od uruchomienia kampanii Twoja reklama pojawia się na górze wyników wyszukiwania. Dzięki temu jest dobrze widoczna dla potencjalnych klientów, którzy wpisują w wyszukiwarkę frazy związane z Twoją ofertą bądź produktami.

Precyzyjne kierowanie. Tworząc kampanię masz możliwość kierowania reklam na słowa kluczowe, które wpisują w wyszukiwarkę użytkownicy zainteresowani Twoją ofertą. Możesz kierować reklamy na wybraną lokalizację geograficzną wówczas docierasz do użytkowników znajdujących się w wybranej przez Ciebie lokalizacji. Możesz również wybrać urządzenia, na których reklamy będą wyświetlane. Korzystając z reklamy Adwords docierasz do osób zainteresowanych Twoją ofertą, we właściwym miejscu.

Harmonogram wyświetlania reklam. Korzystając z harmonogramu decydujesz w które dni tygodnia i godziny reklamy będą wyświetlane. Domyślnie reklamy wyświetlają się 7 dni w tygodniu przez 24 godziny. Możesz samodzielnie określić tempo w jakim będą wyświetlały się reklamy. Masz do wyboru metodę standardową (równomiernie w ciągu całego dnia) lub przyspieszoną (szybko wyczerpuje budżet).

Korzystna forma rozliczeń. Podstawowym modelem rozliczeń jest CPC. Płacisz tylko za kliknięcia w reklamę. Samodzielnie decydujesz o budżecie dziennym i ile chcesz zapłacić za kliknięcie. W każdej chwili możesz zatrzymać wyświetlanie reklam, a następnie wznowić.

Optymalizacja. To niezbędny element, aby kampanii Adwords była skuteczna. W każdej chwili możesz modyfikować słowa kluczowe, teksty reklamy, strony docelowe, stawki oraz wiele innych ważnych składowych, tak aby poprawić skuteczność kampanii.

Podobne Wpisy

Zobacz także