Prowadzisz własną firmę, więc codziennie starasz się zdobywać przychylność klientów. Wprowadzasz nowe produkty i usługi do oferty, masz ceny podobne jak konkurencja, a jednak klienci nie wybierają Twojej oferty. Zastanawiasz się, dlaczego? Co sprawia, że kupują u konkurencji? Ostatnie badania jasno pokazały, że firmy które prowadzą blogi firmowe notują większy ruch na stronach oraz więcej sprzedają. Prowadzenie bloga to świetny sposób na budowanie pozytywnego wizerunku, a co za tym idzie zwiększenie sprzedaży. Co więcej, użytkownicy Internetu uważają treści na blogach za najbardziej wiarygodne.
3 kluczowe powody, dla który Twoja firma powinna prowadzić bloga firmowego
- Blog firmowy to wyjątkowe narzędzie do komunikacji i budowania relacji z klientami. Stanowi miejsce gdzie z powodzeniem możesz zamieszczać informacje na temat firmy, marki, produktów i usług, publikować porady i artykuły dotyczące branży. Tworząc wartościową treść pomagasz rozwiązać problemy odbiorców i budujesz z nimi pozytywne relacje. Wpisy są chętnie rozpowszechniane w mediach społecznościowych. Poza tym, dzięki możliwości komentowania pod wpisami zyskujesz możliwość prowadzenia dyskusji z potencjalnymi klientami.
- Blog pozwala kreować wizerunek eksperta w danej branży. Prowadząc bloga firmowego publikujesz branżową wiedzę, porady, dzielisz się wskazówkami, odpowiadasz na pytania dotyczące Twojej działalności w ciekawy i zrozumiały sposób udowadniasz swój profesjonalizm. Stajesz się ekspertem, który zna się na tym o czym pisze. Czytelnicy nabierają zaufania do Ciebie i chętniej korzystają z usług Twojej firmy. Aby wzbogacić przekaz i zainteresować odbiorców nie ograniczaj się do treści tekstowych twórz komunikaty wizualne lub multimedialne.
- Systematyczne publikowanie wpisów na blogu wspiera działania SEO. Im więcej wartościowych treści tym wyższa pozycja w wyszukiwarce Google Tworzenie unikalnych treści pod kątem SEO zapewnia, że strona staje się przyjazna nie tylko dla odwiedzających, ale także dla wyszukiwarek.
Podsumowując…
Blog firmowy to nie tylko doskonałe źródło informacji o firmie i jej produktach, ale także narzędzie promocji. Przy stosunkowo niskich nakładach możesz zbudować pozytywne relacje z odbiorcami, budować rozpoznawalność marki, wyróżnić firmę na tle konkurencji i pozyskać nowych klientów. Jeśli nie wiesz jak trafić do swoich konsumentów rozważ założenie bloga, który odpowie na ich potrzeby i pomoże im rozwiązać problemy.