Blog

Pozycjonowanie stron www czyli jak zdobyć klientów w Internecie

Czy Twoja strona www jest widoczna w Internecie dla potencjalnych klientów? Codziennie 95% użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Google w poszukiwaniu produktów, usług, informacji bądź opinii. Statystyki, podają że większość z nich przegląda tylko strony z pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania. Jeśli Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce to każdego dnia tracisz potencjalnych klientów. Czy wiesz, jak temu zaradzić?

Dowiedz się, jak działa wyszukiwarka internetowa.

Wyszukiwarka internetowa to program bądź strona www najczęściej wykorzystywana do przeszukiwania Internetu. Jej celem jest ułatwienie użytkownikowi znalezienie określonych informacji w sieci. Użytkownik wpisuje konkretne słowo w pole wyszukiwarki i otrzymuje listę stron internetowych, które najlepiej pasują do poszukiwanej frazy.

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to wszelkie działania, które mają na celu umieszczenie konkretnej strony internetowej na jak najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania na określone słowo bądź frazy kluczowe. Jest to złożony proces, który trwa od kilku tygodni do kilku miesięcy. W zależności od konkurencyjności wybranych fraz kluczowych.

Jeśli wpiszemy słowo kluczowe do wyszukiwarki Google otrzymamy listę stron internetowych, które zostały uznane przez wyszukiwarkę za najlepiej pasujące. Kolejność stron w wyszukiwarce zależy od algorytmu wyszukiwarki Google. Obecnie algorytmy wyszukiwarki biorą pod uwagę 200 niepowtarzalnych wskaźników z różnych aspektów wyszukiwania. Należą do nich czynniki związane z treścią strony, jej działaniem oraz z jej popularnością. Czynniki te są stale aktualizowane przez Google.

Jak prowadzimy działania z zakresu pozycjonowania?

Zanim przystąpimy do pozycjonowania strony www wspólnie z klientem ustalamy cel i określamy ramy czasowe oraz budżet. Następnie na podstawie analizy branży oraz oczekiwań klienta opracowujemy strategię działań. Wszelkie działania dobieramy indywidualnie, a cały proces przebiega w kilku etapach. Przedstawiamy je poniżej:

Dobór słów kluczowych

Wspólnie z klientem opracowujemy listę słów bądź fraz kluczowych. Każde słowo kluczowe wyróżnia się inną częstotliwością wyświetlania i konkurencyjnością. Dlatego należy dobrze przemyśleć listę słów kluczowych i wybrać te słowa, które sprowadzą wartościowy ruch na stronę oraz poprawią konwersję. Podczas tworzenia listy słów kluczowych bierzemy pod uwagę zarówno grupę odbiorców (potencjalnych klientów), jak i cele biznesowe klienta. Warto dodać, że kolejne etapy procesu pozycjonowania bazują na liście słów kluczowych.

Optymalizacja strony

Wykonujemy audyt strony. Weryfikujemy stronę pod kątem jej dopasowania do wymagań wyszukiwarki. Sprawdzamy min.: technologię wykonania, historię domeny, ilość podstron zaindeksowanych w wyszukiwarce, ilość i jakość treści na podstronach. Następnie przygotowujemy propozycje zmian i przedstawiamy je klientowi. Najczęściej zmiany obejmują poprawę kodu strony, opisu metatagów, nagłówków, grafiki oraz stworzenie unikalny treści przyjaznych użytkownikom. Zmiany te w znacznym stopniu wpływają na to jak strona jest postrzegana przez roboty Google.

Zdobywanie linków

Ten etap polega na zdobywaniu wysokiej jakości odnośników prowadzących do strony klienta. Stale pozyskujemy nowe naturalne linki z różnych źródeł. Google docenia linki pochodzące z witryn, które posiadają wysokiej jakości domenę i niewielką liczbę linków wychodzących. Ważna jest jakość i dywersyfikacja linków. Obecnie dla algorytmu Google jeden wartościowy link jest bardziej skuteczny niż kilkadziesiąt nienaturalnych. Jednak należy pamiętać, że algorytm Google ciągle się zmienia. Pozyskiwanie odnośników z wartościowych serwisów jest długotrwałym i trudnym procesem. Przyjazny dla Google sposób na pozyskiwanie linków do strony to min.: katalogi, blogi, fora internetowe czy social media.

Monitorowanie wyników pozycjonowania

Na bieżąco sprawdzamy efekty naszych działań, śledzimy pozycje poszczególnych słów kluczowych oraz ruch w witrynie z naturalnych wyników wyszukiwania. Klient otrzymuje raporty, aby mógł zapoznać się z postępami pozycjonowania

Podsumowując

Nasze działania w zakresie pozycjonowania są skuteczne i bezpieczne. Dzięki nim Twoja strona stanie się widoczna dla odbiorców i zyskasz wartościowy ruch, który przełoży się na większą sprzedaż i rozpoznawalność.

Podobne Wpisy

Zobacz także