Landing page (strona docelowa) to efektywny elementy kampanii promocyjnej w Internecie dedykowany konkretnym produktom lub usługom. Strony tego typu mają na celu przedstawić produkt bądź usługę i skutecznie nakłaniają klientów do konkretnej akcji (zakup, zapis, itp.). Struktura i wygląd strony muszą być dostosowane do określonej grupy docelowej i zorientowane na jeden cel. Z uwagi na wysoką konwersję wiele firm prowadzących działania e-marketingowe korzysta z landing page.
Czym jest landing page
Landing page to tzw. strona docelowa przygotowana specjalnie na potrzeby kampanii e-marketingowej i promocji konkretnego produktu. Jej głównym zadaniem jest nakłonienie użytkownika do zamierzonej akcji np. zakupu, zapisu na newsletter, pobranie darmowego e-booka, itp. Użytkownicy przekierowani są na landing page z reklam Adwords, banerów internetowych, e-mailingów. Teksty reklam, w które klikają użytkownicy, powinny być ściśle związane z propozycja ze strony docelowej.
Landing page gwarantuje pozyskanie wartościowego ruchu na stronę, jeśli wszystkie elementy na stronie są spójne i ukierunkowane na zaplanowany cel. Użytkownik powinien otrzymać jasną prezentację korzyści wynikających z posiadania promowanego produktu i zostać poprowadzony najkrótszą drogą do skorzystania z oferty. Nadmiar mało wartościowych treści i niezrozumiały komunikat zniechęcają użytkowników do pozostania na stronie. Wszystkie ważne informacje powinny być widoczne bez przewijania strony.
Dobry landing page składa się z następujących elementów:
- nagłówka, który przekonuje użytkowników do skorzystania z oferty. Wywołuje pozytywne emocje. Zawiera propozycję wartości. Wyróżniony jest kolorem i czcionką,
- korzyści jakie zyska użytkownik wybierając produkt, podane w sposób czytelny bez zbędnego natłoku np. w formie wypunktowań lub czytelnych akapitów. Należy wyróżnić unikalną cechę promowanego produktu,
- wezwania do działania, które wyróżnione jest kolorem, czcionką i poprowadzi do kolejnego etapu. Na stronie powinien znajdować się 1 wyeksponowany przycisk wezwania do działania a droga do realizacji celu powinna być możliwie krótka,
- spójnego przekazu graficznego bez zbędnych rozpraszaczy,
- opinii zadowolonych klientów, aby wzmocnić wiarygodność oferty i wzbudzić zaufanie.
Wszystkie ewentualne linki na stronie powinny być związane celem strony. Menu powinno być ograniczone do niezbędnych pozycji.