Blog

E-mail marketing – co musisz o nim wiedzieć

Prowadzisz firmę, aktywnie poszukujesz nowych klientów, korzystasz z różnych form reklamy, ale wciąż nie jesteś zadowolony z wyników. Masz dylemat, jak efektywnie wykorzystać swój budżet reklamowy? W ostatnich czasach niezwykłą popularnością cieszy się e-mail marketing. Chętnie wykorzystywany przez małe i średnie firmy stał się niezastąpioną formą komunikacji. Nawet przy niewielkim budżecie kampanie e-mailingowe mogą dotrzeć do dużej bazy potencjalnych odbiorców oraz zwiększyć sprzedaż.

Czym są kampanie e-mailingowe?

Kampanie mailingowe to jedna z najlepszych form marketingu internetowego. Polega na wysyłaniu spersonalizowanych wiadomości przez pocztę elektroniczną w celu promowania lub sprzedaży. Jeśli poszukujesz nowych klientów, chcesz zbudować relacje ze stałymi odbiorcami, a może wyróżnić się spośród konkurencji zastosuj e-mail marketing. To szybka, skuteczna i relatywnie tania forma promocji.

Jak pozyskiwać wartościowe adresy e-mail?

Najlepszym sposobem na pozyskanie bazy adresowej jest uruchomienie newslettera na stronie firmowej. Wówczas internauci w zamian za wartościowe informacje, porady czy ewentualne zniżki zostawiają swój adres e-mail. Należy pamiętać o tym, że odbiorcy muszą wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną. Kolejnym sposobem jest po prostu jej zakup. Na rynku jest wiele firm profesjonalnie zajmujących się bazami adresowymi.

Dla kogo nie jest e-mail marketing?

Krótko. Z pewnością e-mail marketing nie jest dla firm, które nie posiadają własnej strony internetowej oraz firm, których grupy docelowe nie korzystają z poczty elektronicznej.

Jak przeprowadzić skuteczną kampanię mailingową?

Dobrze zaplanowana i stworzona kampania e-mailingowa może przynieść wiele korzyści. Jednak podczas jej tworzenia należy zwrócić szczególną uwagę na kilka ważnych elementów. A oto one.

Grupa docelowa, do której chcesz dotrzeć z informacjami. Pamiętaj, że dzięki precyzyjnie wybranej grupie osób dotrzesz do osób zainteresowanych Twoją propozycją.

Cel kampanii. Chcesz nawiązać relacje z potencjalnymi klientami, zwiększyć sprzedaż, a może chcesz zaproponować rabat bądź poinformować o nowości w ofercie. Ustal jasno cel.

Czytelne treści. Każdy chce być traktowany indywidualnie Twoi potencjalni klienci także tego oczekują. Dlatego uwzględnij to podczas tworzenia wiadomości. Zacznij od atrakcyjnego tytułu, który skłoni odbiorcę do jej otwarcia, a następnie skorzystaj z języka korzyści. Stwórz jasny i czytelny komunikat i podkreśl wezwanie do działania. Wysyłaj komunikaty, które będą trafiały w potrzeby klientów.

Atrakcyjna i czytelna kreacja. Masz niewiele czasu, aby zainteresować odbiorców e-mailem. Dlatego użyj dobrej grafiki. Dostosuj wiadomość do potrzeb i oczekiwań odbiorców. Wybierz odpowiednią kolorystykę. Nie kombinuj. Upraszczaj. Wyróżnij wezwanie do działania, tak by Twój odbiorca wiedział, co powinien zrobić dalej.

Monitoring. Stosując zaawansowane rozwiązania e-mail marketingowe, wiesz do ilu osób dotarła wiadomość, ile osób ją otworzyło i przeczytało oraz co dokładnie zainteresowało adresatów. Dzięki temu w przyszłości możesz wysyłać do adresatów jeszcze bardziej dopasowane komunikaty.

Jakie są zalety e-mailingu?

Doskonała forma komunikacji z potencjalnymi i stałymi klientami. Dzięki, której zbudujesz pozytywne relacje z klientami i stworzysz korzystny wizerunek firmy. Przedstawisz im swoją ofertę lub zaproponujesz rabat.

Szybkość. W krótkim czasie wysyłasz przekaz marketingowy do dużej bazy klientów. Równie szybko otrzymujesz informację zwrotną, dzięki której min. dowiesz się ile osób otworzyło wiadomość.

Dostępność. Jest łatwo dostępny dla wszystkich. Szczególnie dla małych i średnich firm, gdyż w krótkim okresie czasu i przy niewielkich kosztach można wysłać wiadomości do dużej bazy potencjalnych klientów.

Niski koszt kampanii w porównaniu z innymi formami reklamy tradycyjnej i internetowej.

Podobne Wpisy

Zobacz także